Canteens
FAQ canteens
iconaInfoINFO

Sportello Opera Universitaria

Via della Malpensada, 140 - Trento
T. 0461 217450

Orario di apertura
da lunedì a venerdì, dalle 9 alle 12 e il martedì e giovedì dalle 14 alle 16.

UFFICI SERVIZI

Servizio di Mediazione culturale
Via della Malpensada, 140
T. 0461 217418






Sarà possibile accedere agli sportelli solo su appuntamento tramite l'app, il sistema di regolazione degli accessi alle strutture Opera (sportelli e mense).

Per informazioni sul servizio,
è possibile aprire un ticket attraverso il seguente link:
Icona Ticket

1. What is the Student Card?

The Student Card is a pass to access the catering service at university canteens and cafeterias.

Students enrolled at the University of Trento, at ISIT, at the Trentino Art Academy, at the Conservatory of Trento and students enrolled in university and post-graduate health courses held in the province of Trento can collect their Student Card by going PERSONALLY to the Opera desk in via Malpensada 140, during the following opening hours: Monday to Friday from 9 a.m. to 12 p.m. and also Tuesdays and Thursdays from 2 p.m. to 4 p.m. Access to the desks is allowed only by appointment through the OPERA4U app, the new system for regulating access to Opera facilities (desks and canteens).

2. What should I do if I lose my student card?

2. In case  of loss or theft of your Student Card, you can request a new one by filling in the right form.

If you did not lodge the loss or the theft of your Student Card and, you must make a bank transfer of € 13.00 to Opera Universitaria and ypo will need to follow these steps:

  • connect to https://mypay.provincia.tn.it;
  • select 'Opera Universitaria';
  • choose 'Duplicato Carta dello Studente' [New Student Card] within the 'Altre tipologie di pagamento’ [Other types of payment] box;
  • fill in the fields with your data;
  • proceed with the payment.

The amount field is already set at € 13.00. The Pagopa system will send you an electronic receipt of the payment made to the email address entered.

The request for a duplicate can be made at the Opera Desk (via della Malpensada 140) during opening hours. Be sure to bring the receipt of payment with you.

3. Is it possible to bring lunch from home to eat in the canteen?

No, the use of our canteens is for those who buy their meals in the canteen.

4. How does take-away work?

The user can book a takeaway meal through the Opera 4U app in the dedicated section (Prenotazioni Consumazioni / Consumption Reservations). He/she will choose the pick-up location and the time slot, while the dishes can be decided on the spot

5. Is it possible to request changes to the menu?

Variations are possible only in the case of food intolerances. Through the Opera4U App it is possible to check the menu and the allergens for each proposed dish.

6. Chi può accedere alle mense e ai bar universitari?

Il servizio di ristorazione è rivolto agli studenti iscritti all’Università di Trento, alla Scuola Superiore per Mediatori Linguistici, alla Trentino Art Academy, al Conservatorio di Trento e gli studenti iscritti a corsi universitari e post laurea di ambito sanitario realizzati in provincia di Trento, oltre che ai docenti, dottorandi e al personale tecnico amministrativo dell’Università di Trento

Possono accedere alle mense universitarie anche gli studenti iscritti ai corsi sanitari, formalmente immatricolati all'Università di Verona, presentando la tessera rilasciata dagli uffici di Opera

Sono previste, inoltre, apposite convenzioni nelle città di Rovereto e San Michele.

Provincia Autonoma di Trento Università di Trento Comune di Trento Comune di Rovereto Unitrentosport UC UniCittà Centro Servizi Culturali Santa Chiara   coni Centro Musica Trento